הזכות לטיפול רפואי בחו”ל

מדינת ישראל היא אחת המדינות היחידות בעולם, שבמקרים מסוימים, ממנת לתושביה טיפולים רפואיים בחוץ לארץ. על פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי, כל תושב ישראל, החבר באחת מקופות החולים, זכאי לטיפול רפואי הקבוע בסל שרותי הבריאות. עם זאת, קיימים מקרים שבהם הטיפול לא ניתן לביצוע בישראל או שאין מספיק ניסיון לביצועו בישראל, ומדובר בטיפול מציל חיים ולכן המדינה מבינה שהזכות לבריאות היא ערך עליון והיא ממנת את הטיפול בחוץ לארץ, על פי רוב במקום שבו החולה מבקש להיות מטופל.

כך היה במקרה של ילד בן חודשים ספורים שנשלח לניתוח בית החולים לילדים בבוסטון כי רופאי בית החולים בישראל לא ידעו כיצד לטפל בדליפת מערכת הלימפה שממנה הוא סבל. כך היה גם במקרה של אישה צעירה שעברה השתלה של שתלי סיליקון והסיליקון התפשט בגופה וכך גם במקרה של גידול מוחי באזור רגיש ביותר במוח, המטופל נשלח לחו”ל לעבור קרינה מיוחדת שלא מצויה בישראל. לעיתם רבות מדי גם הרופאים אינם מודעים לזכות זו של החולים ואינם מיידעים את מטופליהם בזכותם לקבל טיפול רפואי בחו”ל ולכן נגרם נזק לחולים. כך יתכן שלא רק שהחולה מאבד את זכותו לשפר את מצבו הרפואי בחו”ל, אלא גם יש לו עילת תביעה בגין הפרה של חובת הגילוי הרפואי. מקרים רבים כאלו מתרחשים גם במבוגרים וגם בילדים ומזכים את הנפגעים בפיצויים גבוהים מאוד.

האמור באתר, כולל במאמרים המופיעים בו, נועד להשכלה כללית ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ משפטי עם עורך דין או להסקת מסקנות משפטיות במקרה מסוים.
במקרה והנך סבור/ה שנגרם לך עוול במהלך טיפול רפואי, עליך לפנות לקבלת ייעוץ משפטי ספציפי.

עו"ד יאיר סקלסקי
משרד עורכי דין יאיר ח. סקלסקי עוסק ברשלנות רפואית, משפט רפואי, זכויות החולה וניהול סיכונים. המשרד נותן ייצוג ייצוג אישי ומקצועי לתובעים ברשלנות רפואית, מכל רחבי הארץ, בעיקר כנגד מוסדות רפואיים ואף בקשר לזכויות וטיפולים רפואיים לישראלים ברחבי העולם. למידע נוסף לחץ כאן
לייעוץ השאירו פרטים

אתר זה מוגן באמצעות reCAPTCHA ובאמצעות מדיניות הפרטיות ומדיניות השירות של גוגל.

רשלנות רפואית
יצירת קשר
חושבים שחוויתם רשלנות רפואית?

השאירו פרטים

ונחזור אליכם בהקדם

אתר זה מוגן באמצעות reCAPTCHA ובאמצעות מדיניות הפרטיות ומדיניות השירות של גוגל.